Omni inifrån

Välkommen till Omni, Acke!

Alexander Frid Kahn, tidigare Account Director på Nickelodeon, är ny Key Account Manager på Omni. Varmt välkommen till Omni, Acke!

Vad är det som lockar dig med att arbeta på Omni?

– Omni känns som framtiden, både för nyhetsjunkies som mig själv och annonsörer. Det är en produkt som jag verkligen kan stå för och prata om ute hos kunder med stolthet.

Du är några dagar gammal här nu. Vad är första intrycket?

– Bra! Omni har verkligen den där uppstickarkänslan som finns hos nya bolag. Samtidigt som Schibsted ger fördelar man aldrig skulle få i ett litet företag.

Som annonsör, vad är egentligen det bästa med Omni?

– Målgruppen och nativelösningen! Att kunna nå köpstarka personer i storstad i en så här fin kontext med en nativeannons känns oslagbart.

Du är utbildad informationsdesigner och har även läst kommunikation i Japan. Har vi i Sverige något att lära av Japan när det kommer till annonsmarknaden?

– Oj, det var ju ett bra tag sen och jag hade lite svårt att läsa japanska så måste nog passa på den. MEN redan 2006 hade de emojis och 4g-nät. Så vi kan nog räkna med att se saker dom gör nu om ett par år här i Sverige.

Du är även avancerad vinkännare, bland annat aktiv Munskänkare. Om Omni vore ett vin, vilket vin vore Omni då?

– Marcel Lapierre, Morgon. Ett lättillgängligt vin som känns ungdomligt och nytänkande men aldrig sviker i kvalitet.

Namn: Alexander Frid Kahn

Ålder: 35

Familj: Fru, två barn, 3,5 år och 2 månader

Bor: Årsta

Gjorde tidigare: Account director på Nickelodeon

Omni inifrån. En blogg om det inre livet på Omni, om vårt nyhetsarbete, om våra utvecklingsprojekt och om våra planer framåt. – Markus Gustafsson, chefredaktör.