Omni inifrån

Omnis nya marknadschef: Vedrana Corluka

Omni fortsätter att förstärka teamet.

Vedrana Corluka har rekryterats som ny marknadschef.

– Att jobba med ett varumärke som Omni är lite av en dröm. Omnis snabba positionering på marknaden är anmärkningsvärd och jag ser det som bara början, säger Vedrana Corluka.

Vedrana Corluka har rekryterats från IT-företaget Exopen där hon också var marknadschef.

– Vedrana är en drömrekrytering med rätt kompetens och underbart driv. Vedrana är både strategisk och operativ på samma gång, precis som många av oss är på en startup som Omni, säger Markus Gustafsson, Omnis chefredaktör.

Tidigare har Omni inte haft någon marknadschef, utan ansvaret har växlat mellan grundarna Markus Gustafsson och Ian Vännman och senare försäljningschefen Josefine Kvarnström.

– Det är på tiden att vi förstärker på marknadssidan. Visserligen har vi haft en fantastisk tillväxt hittills, men resan med Omni har ju bara börjat.

Omni lanserades för mindre än 2,5 år sedan och har redan gått om både DN och SvD i sidvisningar i mobilen. Vecka 12 hade Omni 14,6 miljoner sidvisningar i mobilen, medan DN hade 8,8 och SvD 7,2.

– Omni har redan fått ett fantastiskt genomslag i många grupper, bland de som känner till oss är vi älskade och med en hög andel användare. Men den allmänna kännedomen runt om i landet kan fortfarande bli mycket högre, däri ligger min största utmaning, säger Vedrana Corluka.

Två år i rad har Omni prisats som både Sveriges bästa nyhetstjänst i mobilen och bästa nyhetssajt.

– Vi är oerhört stolta över de utmärkelser som vi har fått och ser det som ett bevis på att vi gör någonting bra. Nu ska vi jobba på att öka Omnis kännedom och därmed stärka vår positionering ytterligare.

Omni inifrån. En blogg om det inre livet på Omni, om vårt nyhetsarbete, om våra utvecklingsprojekt och om våra planer framåt. – Markus Gustafsson, chefredaktör.